Przejdź do treści

Diagnoza i terapia integracji sensorycznej – Warszawa

Oferta terapeutyczna
Kategorie Bloga
Pierwsze miesiące oraz lata życia dziecka są fundamentalne dla jego dalszego rozwoju. To dlatego tak ważne jest zwracanie uwagi nawet na najmniejsze niepokojące symptomy. Pomyśl, czy Twoje dziecko:

Jeśli zauważasz te symptomy, możesz pomóc swojemu dziecku, sprawdzając, czy nie ma zaburzeń integracji sensorycznej. Wybierz się do specjalisty, który przeprowadzi szczegółową diagnozę. W naszej poradni psychologiczno-pedagogicznej w Warszawie, na Białołęce, prowadzimy zajęcia terapii SI, pomagając rodzicom i ich pociechom wspólnie przezwyciężać trudności w codziennym funkcjonowaniu.

Terapia integracji sensorycznej jako szansa na harmonijny rozwój

Terapia Integracji Sensorycznej (terapia SI, terapia sensoryczna) przeznaczona jest głównie dla dzieci o prawidłowym rozwoju intelektualnym w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, doświadczających trudności w przedszkolu lub szkole (w tym dzieci z grupy ryzyka dysleksji, nadpobudliwych, nadruchliwych). Zajęcia pomagają również dzieciom z autyzmem, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnościami intelektualnymi oraz niedowidzącym. SI jest specjalistycznym podejściem terapeutycznym, które ma na celu wspomaganie dzieci w integracji i przetwarzaniu bodźców sensorycznych, takich jak dotyk, dźwięk, wzrok, smak i równowaga.

Rodzaje terapii sensorycznej

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

Dlaczego Integracja Sensoryczna w EduPoint?

Jak przebiega diagnoza integracji sensorycznej?

Pierwsze spotkanie – diagnoza integracji sensorycznej.

Praca z dzieckiem w sali terapeutycznej.

Drugie spotkanie – diagnoza integracji sensorycznej.

Praca z dzieckiem w sali terapeutycznej.

Trzecie spotkanie – omówienie diagnozy integracji sensorycznej.

Spotkanie z rodzicem/rodzicami (bez dziecka) – terapeuta omawia wyniki diagnozy i obserwacji dziecka.

Decyzja o podjęciu terapii integracji sensorycznej

Decyzja rodziców po zapoznaniu się z zaleceniami terapeuty

Rozpoczęcie terapii

Ustalenie dnia i godziny terapii – najczęściej jest to ten sam termin co termin diagnozy

Istnieją także inne charakterystyczne symptomy, które można zauważyć u dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej. Jeśli u Państwa dziecka występuje więcej niż 3 takie symptomy, może to wskazywać na zaburzenia integracji sensorycznej.
Zwróć uwagę, czy dziecko:
  • jest nadmiernie ruchliwe, nadpobudliwe, impulsywne,
  • łatwo się rozprasza i ma trudności ze skupieniem uwagi,
  • bywa agresywne,
  • jest niestabilne emocjonalnie,
  • jest zbyt statyczne, mało aktywne,
  • ma trudności z zasypianiem i snem,
  • prezentuje opóźnione reakcje na bodźce bólowe, dotykowe, węchowe, wzrokowe i słuchowe,
  • z opóźnieniem osiągnęło kamienie milowe rozwoju (siadanie, chodzenie, mówienie),
  • unika dotyku innych osób lub określonych faktur,
  • nie toleruje zabaw dłońmi,
  • nie lubi czesania, mycia, obcinania włosów, kąpieli, obcinania paznokci,
  • domaga się dotyku, lubi intensywne zabawy,
  • wydaje się, że ma obniżoną wrażliwość na bodźce dotykowe, bólowe,
  • ma słabą świadomość własnego ciała,
  • wykazuje zachowania autostymulujące/autoagresywne (drapanie się, szczypanie, gryzienie, uderzanie),
  • ma nieprawidłowe napięcie mięśniowe (podwyższone lub obniżone),
  • wydaje się niezdarne (często upada, potyka się),
  • ma trudności z oceną odległości,
  • może mieć problem z samoobsługą (ubieranie, rozbieranie),
  • ma problemy z obustronną koordynacją ruchową,
  • często myli strony prawa-lewa,
  • z trudnością przychodzi mu naśladowanie ruchów innych osób,
  • reaguje nadmiernym zadowoleniem na ruch, lubi intensywne zabawy (kręcenie się, bujanie, podskoki),
  • boi się odrywać stopy od podłoża,
  • odczuwa nienaturalny lęk przed upadkiem lub wysokością,
  • boi się/unika zabaw ze zmianami pozycji (kręcenie się, bujanie, podskoki),
  • ma trudności z pisaniem, czytaniem,
  • zabawy/czynności manualne przychodzą mu z trudnością,
  • zbyt lekko lub zbyt mocno chwyta przedmioty,
  • nieprawidłowo stoi/siedzi,
  • szybko się męczy,
  • jest wrażliwe na światło lub określone kolory,
  • ma trudności z utrzymaniem wzroku na przedmiocie lub z podążaniem wzroku za przedmiotem,
  • nie lubi/domaga sie pokarmów o określonej konsystencji,
  • poznaje otoczenie za pomocą smaku (ssie, gryzie przedmioty),
  • nie lubi głośnych/określonych dźwięków,
  • ma opóźniony rozwój mowy,
  • lubi wydawać głośne dźwięki,
  • pewnych dźwięków nie zauważa,
  • poznaje otoczenie za pomocą węchu,
  • negatywnie reaguje na niektóre zapachy,
  • nie rozróżnia zapachów,
  • ignoruje nieprzyjemne zapachy.
Nie lekceważ żadnych z tych cech, bowiem każda nieprawidłowość w rozwoju dziecka może przekładać się na jego dalsze lata, a nawet dorosłe życie. Terapia Integracji Sensorycznej to szansa na harmonijny rozwój dziecka, dająca mu narzędzia do lepszego funkcjonowania w świecie pełnym bodźców. Skorzystanie z niej w odpowiednim czasie pozwala na znaczne poprawienie jakości życia, zwiększenie pewności siebie oraz zdolności do efektywnego uczenia się i komunikacji.

Sprawdź zajęcia w EduPoint – poradni pedagogiczno-psychologicznej w Warszawie. Nasza lokalizacja zapewnia łatwy dojazd osobom z takich dzielnic jak Bielany, Żoliborz, czy Bemowo, a także z okolicznych miejscowości.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

Terapeuci integracji sensorycznej w Warszawie