Oferta terapeutyczna
Menu
Kategorie Bloga
Menu
Terapia pedagogiczna – reedukacja
Terapię pedagogiczną, zwaną dawniej reedukacją, prowadzimy w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Są to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym, a także wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach w takim stopniu, aby móc zapewnić dziecku optymalne funkcjonowanie w wymiarze szkolnym i społeczno-emocjonalnym.
Celem prowadzonej terapii pedagogicznej jest:
- stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych
- usuwanie lub minimalizowanie deficytów rozwojowych będących bezpośrednią przyczyną niepowodzeń szkolnych,
- wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych oraz stymulowanie rozwoju poszczególnych sprawności (czytania, pisania, liczenia), dających szansę na osiąganie sukcesów edukacyjnych,
- przywrócenie prawidłowych postaw uczniów wobec nauki, wzbudzanie motywacji do obowiązków szkolnych i satysfakcji z efektów pracy własnej uczniów
- eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji – dzieci wymagają wyrównywania braków w sferze psychicznej w skutek doświadczania negatywnych ocen i kar, a więc zainteresowanie ich tym co jest dla nich atrakcyjne i możliwe do osiągnięcia oraz dostrzeganie uzdolnień, sukcesów i pozytywnych cech.
Odpowiednio wczesna diagnoza psychologiczno-pedagogiczna i terapia pedagogiczna jest szczególnie ważna na początku kariery szkolnej dziecka.
Terapia pedagogiczna stwarza dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwości wszechstronnego rozwoju – RÓWNEGO STARTU
Brak osiągnięć w nauce, częste niepowodzenia zazwyczaj wiążą się z trudnościami w czytaniu, pisaniu, liczeniu i innych czynnościach szkolnych i odnoszą się do dzieci o:
- inteligencji przeciętnej i niższej niż przeciętna,
- z zakłóceniami funkcji wzrokowych i słuchowych,
- z zakłóceniami i opóźnieniami rozwoju ruchowego razem z zakłóceniami procesu lateralizacji,
- o zaburzonym rozwoju procesów emocjonalno – motywacyjnych,
- z zaburzeniami mowy,
- z zaburzeniami zdolności matematycznych,
- z zaburzeniami dynamiki procesów nerwowych.
Trudnościom szkolnym często towarzyszą także zaburzenia emocjonalne, trudności wychowawcze, zaburzenia relacji społecznych.
Sprawdź nasz cennik
- Światowida 49b lok. 2 i 3, Warszawa
- 607 685 156
- info@edupoint.pl