Przejdź do treści

Małgorzata Węgrzyn

Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, terapeuta integracji sensorycznej (II stopień)

Wykształcenie

  • Resocjalizacja społecznie nieprzystosowanych – Pedagogium – Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie
  • Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – Wyższa Szkoła im. Marii Skłodowskiej- Curie w Warszawie

Kursy

  • Kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki – WCIES
  • Neurobiologiczne podstawy procesów Integracji Sensorycznej – PSTIS
  • Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej, szkolenie II stopnia – PSTIS
  • KORP- narzędzia Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego do diagnozy dzieci w wieki od 1 miesiaca do ukończenia 9 roku życia – Komlogo
  • Trening umiejetnosci społecznych -Centrum Edukacji i Rozwoju TUTOR

Szkolenia

  • Funkcjonowanie dzieci z zespołem FAS
  • Dieta sensoryczna, Marta Wiśniewska
  • Samouszkodzenia i próby samobójcze młodzieży
  • Czy to autyzm? Pierwsze kroki po diagnozie. Wybór terapii oraz ścieżki edukacyjnej
  • Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu, Ewelina Ciarka
  • Trening słuchowy metoda Johansena, Aleksandra Harasz-Bratkowska
  • Seksualność uczniow z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym- wybrane zagadnienia
  • Konstruowanie pomocy edukacyjnych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym i spektrum autyzmu
  • Mówik jako narzędzie komunikacji wspomagającej i alternatywnej dla dzieci z autyzmem 
  • Praca z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Edumach
  • Praca z dzieckiem z zaburzeniami koncentracji uwagi. Edumach
  • Radzenie sobie z trudnym zachowaniem ucznia. Edumach
  • Metody aktywizacyjne w nauczaniu. Edumach
  • Terapia pedagogiczna w szkole i przedszkolu. Edumach
  • Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno wychowawczej: jak skutecznie stosować nagrody, pochwały i systematyczna uwage. Edumach
  • Zasady bezpiecznego kontaktu z osobami z zaburzeniami psychicznymi. Metody pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi w sytuacjach trudnych, a zastosowanie przymusu bezpośredniego- Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej
  • Kreatywny nauczyciel- twórca z wyobraźnią. Edumach
  • Warsztat rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów. Edumach
  • Pierwsza pomoc medyczna- zasady przeprowadzania reanimacji krążeniowo oddechowej Łukasz Głasek

Konferencje

  • Od poszukiwań do profesjonalizmu- przykłady dobrych praktyk na podstawie dekady doświadczeń- konferencja SPS Tarchomińska
  • Klasyfikacja, diagnoza i terapia procesów przetwarzania sensorycznej – PSTIS