Terapia integracji sensorycznej

TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ TO SZANSA NA BARDZIEJ HARMONIJNY ROZWÓJ

EduPoint_5296Terapia Integracji Sensorycznej przeznaczona jest głównie dla dzieci o prawidłowym rozwoju intelektualnym w wieku przedszkolnym i wczesno-szkolnym, doświadczających trudności w przedszkolu lub szkole (w tym dzieci z grupy ryzyka „dysleksji”, nadpobudliwych, nadruchliwych), ale także dla dzieci autystycznych, z mózgowym porażeniem dziecięcym, niedowidzących oraz niepełnosprawnych intelektualnie.

certyfikat_integracji_senso2EduPoint.pl – dysponuje sześcioma salami (4. w Warszawie na ul. Światowida i 2. na Berensona) wyposażonymi w profesjonalny i różnorodny sprzęt do prowadzenia zajęć terapii Integracji Sensorycznej. Terapeuci Edupoint.pl posiadają wieloletnie doświadczenie pedagogiczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi. Wszyscy nasi terapeuci integracji sensorycznej posiadają uprawnienia do wystawiania diagnozy i prowadzenia terapii integracji sensorycznej (certyfikat lub dyplom II stopnia SI).

Najbardziej charakterystyczne symptomy, które można zauważyć u dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej. Jeśli u Państwa dziecka występuje więcej niż 3 takie symptomy, może to wskazywać na zaburzenia integracji sensorycznej:

Jeśli dziecko:

  • jest nadmiernie ruchliwe, nadpobudliwe, impulsywne,
  • łatwo się rozprasza i ma trudności ze skupieniem uwagi
  • bywa agresywne,
  • jest niestabilne emocjonalnie,
  • jest zbyt statyczne, mało aktywne,
  • ma trudności z zasypianiem i snem,
  • prezentuje opóźnione reakcje na bodźce bólowe, dotykowe, węchowe, wzrokowe i słuchowe,
  • z opóźnieniem osiągnęło kamienie milowe rozwoju (siadanie, chodzenie, mówienie),
  • unika dotyku innych osób lub określonych faktur,
  • nie toleruje zabaw dłońmi,
  • nie lubi czesania, mycia, obcinania włosów, kąpieli, obcinania paznokci,
  • domaga się dotyku, lubi intensywne zabawy,
  • wydaje się, że ma obniżoną wrażliwość na bodźce dotykowe, bólowe,
  • ma słabą świadomość własnego ciała,
  • wykazuje zachowania autostymulujące / autoagresywne (drapanie się, szczypanie, gryzienie, uderzanie),


  • ma nieprawidłowe napięcie mięśniowe (podwyższone lub obniżone),
  • wydaje się niezdarne (często upada, potyka się),
  • ma trudności z oceną odległości,
  • może mieć problem z samoobsługą (ubieranie, rozbieranie),
  • ma problemy z obustronną koordynacją ruchową,
  • często myli strony prawa-lewa
  • z trudnością przychodzi mu naśladowanie ruchów innych osób,
  • reaguje nadmiernym zadowoleniem na ruch, lubi intensywne zabawy (kręcenie się, bujanie, podskoki),
  • boi się odrywać stopy od podłoża,
  • odczuwa nienaturalny lęk przed upadkiem lub wysokością,
  • boi się / unika zabaw ze zmianami pozycji (kręcenie się, bujanie, podskoki),
  • ma trudności z pisaniem, czytaniem,
  • zabawy / czynności manualne przychodzą mu z trudnością,
  • zbyt lekko lub zbyt mocno chwyta przedmioty,
  • nieprawidłowo stoi / siedzi,


  • szybko się męczy,
  • jest wrażliwe na światło lub określone kolory,
  • ma trudności z utrzymaniem wzroku na przedmiocie lub z podążaniem wzroku za przedmiotem,
  • nie lubi / domaga sie pokarmów o określonej konsystencji,
  • poznaje otoczenie za pomocą smaku (ssie, gryzie przedmioty),
  • nie lubi głośnych / określonych dźwięków,
  • ma opóźniony rozwój mowy,
  • lubi wydawać głośne dźwięki,
  • pewnych dźwięków nie zauważa,
  • poznaje otoczenie za pomocą węchu,
  • negatywnie reaguje na niektóre zapachy,
  • nie rozróżnia zapachów,
  • ignoruje nieprzyjemne zapachy;


Terapeuci integracji sensorycznej w Warszawie